Actualidade e Noticias

Covelo recupera e mellora o espazo público no núcleo de Paraños
- 30/01/2023 -

Zonas de sombra, mobiliario, prioridade peonil con tráfico de necesidade e posta en valor do patrimonio son as apostas deste proxecto cofinanciado co Plan REACPON
Habitar espazos agradables que promovan os encontros, que faciliten a vida diaria e sexan unha boa tarxeta de presentación para as persoas que chegan é unha das cuestións ás que dan resposta as obras de “Recuperación e Mellora do Espazo Público no Núcleo Rural de Paraños” que xa comezaron a executarse e custarán 359.390€.

O alcalde, Pablo Castillo, agradece a colaboración da veciñanza que estes meses terá que convivir coa execución das obras despois de obter os permisos de Patrimonio para actuar na contorna da igrexa onde se atopan diversas manifestacións do patrimonio artístico e etnográfico, entre elas a igrexa parroquial de Santa María de Paraños do século XVIII; varios hórreos; cruceiros e petos de ánimas, así como construcións empregadas antigamente polos cereiros.

O ámbito de actuación no que se centra este proxecto de recuperación e mellora do espazo público engloba tanto a praza principal do núcleo, como unha parte do trazado dos viarios que o vertebran e que, partindo dela, a conectan cos equipamentos públicos e privados principais como a igrexa, o parque infantil e área recreativa, o FAVUM (lagar da cera), o Centro de Interpretación da Ceraría, a Rectoral, o comezo e final do roteiro do río Xabriña, á área recreativa do Roupeiro e o centro cultural de Paraños.

O Concello, no marco do Plan REACPON da Deputación de Pontevedra, actuará en 2.971,20 m² conservando o arborado existente nunha zona que será de prioridade peoníl con tramos de plataforma única abertas ao tránsito necesario con medidas de redución e calmado de tráfico, consistentes na limitación da velocidade máxima a 10 km/h e na disposición de redutores físicos de velocidade.

As actuacións ensalzarán a importancia dos elementos patrimoniais e así dotarase de calidade ó pavimento do seu espazo circundante potenciándoo con iluminación indirecta na base do seu perímetro.

Coa intención de mellorar a integración entre as edificacións e os pavimentos do espazo público e de dotar de calidade estética ao conxunto convivirán pavimento de enlousado de granito silvestre gris/moreno, formigón coloreado e pavimentos brandos de mestura de xabre.

Aproveitando a actual posición das árbores, créanse zonas de estancia para a veciñanza dispondo bancos ao redor das mesmas, buscando as diferentes zonas de vistas e, sobre todo, sombra ao longo do día. Ademais dispóñense dúas fileiras de bancos na zona frontal da fonte coa intención, non só de focalizar (ao carón deste ben patrimonial) o encontro entre os veciños e veciñas e o punto de partida do roteiro do río Xabriña, senón tamén para delimitar e protexer a fonte. Neste lugar colocarase un aparcadoiro para bicicletas.

O pavimento de enlousado de pedra levantarase para proceder ao enlace das instalacións previstas de recollida de augas pluviais e fecais coas redes existentes, momento no que se aproveitará para regularizar algunhas zonas do mesmo que presentan un notable deterioro na súa planeidade.

Estas obras enlazan e dan continuidade a dúas actuacións realizadas na contorna, correspondentes á mellora da accesibilidade e humanización do camiño da Igrexa de Sta. María de Paraños, financiada pola Deputación de Pontevedra, e á Creación do Centro de Interpretación da Ceraría e Adecuación do Contorno, promovida pola Comunidade de Montes Veciñais de Paraños, financiada con fondos FEDER.